Nowoczesna reklama odchodzi od konwencjonalnych metod promocji. Obecnie coraz bardziej popularnym sposobem na przyciągnięcie klientów do firmy jest wręczanie drobnych upominków w postaci gadżetów reklamowych. Chociaż gadżety kojarzą się głównie z długopisami, notesami lub kalendarzami, to do tej grupy zalicza się również „gadżety” słodkie – cukierki i lizaki reklamowe.
Cukierki reklamowe
Najchętniej kupowanymi cukierkami reklamowymi są krówki. Funkcje marketingową pełni papierek, na którym, zamiast nazwy cukierka i logo producenta, znajduje się logo reklamowanej firmy, jej dane lub hasło reklamowe. Krówki kojarzą się z beztroskim czasem dzieciństwa i takie też skojarzenie mają wytworzyć w stosunku do promowanej firmy.
Lizaki reklamowe
Nowoczesną formą reklamy są też lizaki. W porównaniu do krówek, dają więcej możliwości kreacji kształtu, koloru i smaku. Reklamą może być sam lizak lub jego opakowanie, a nawet obie opcje jednocześnie. Reklamowe lizaki można ukształtować w formie logo firmy oraz umieścić na nich dowolny napis lub grafikę. W przypadku tych łakoci możliwości są niemal nieograniczone. Za pomocą lizaków reklamowych promują się najczęściej firmy, których usługi kierowane są do dzieci lub ich rodziców.